Państwowa Inspekcja Pracy w praktyce, odc. 1592. Pracownik pisze maila do PIP z

Państwowa Inspekcja w praktyce, odc. 1592. Pracownik pisze maila do z prośbą o udzielenie informacji w prostej sprawie. Odpowiedź otrzymuje – jak poniżej. I teraz pytanie:
Jak przeciętna osoba ma się łatwo i swobodnie komunikować z Inspekcją, jeżeli otrzymuje wezwanie o takiej treści?
Czy urzędnicy potrafią rozmawiać z obywatelami językiem prostym i zrozumiałym?
Czy zamiast przywoływać Zarządzenia nr 19/14 Głównego Inspektora nie można napisać wprost "Chętnie odpowiemy na zapytanie, ale prosimy o podanie Pani adresu, którego nie przekażemy pracodawcy"?

Witam,
Uprzejmie informujemy, że Okręgowy Inspektorat w Poznaniu nie rozpatruje korespondencji otrzymanej pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z ww. przepisem podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
1) osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska),
2) adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby,
3) przedmiotu sprawy, której dotyczy.
Jednocześnie informujemy, że dane osoby wnoszącej skargę lub wniosek podlegają ochronie i nie są ujawniane w trakcie prowadzonych czynności kontrolnych, chyba że skarżący wyrazi na to pisemną zgodę.
Jednocześnie informuję, że zgodnie z brzmieniem § 12 ust. 5 i 6 Zarządzenia nr 19/14 Głównego Inspektora z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków oraz udzielania porad w jednostkach organizacyjnych Państwowej Inspekcji Pracy zawiadomienie o załatwieniu sprawy, wniesionej środkami komunikacji elektronicznej,kieruje się do wnoszącego na podany przez niego adres do korespondencji, o ilenie zastrzegł on innego sposobu przekazania zawiadomienia.

Pouczenie: Nieusunięcie braków, o których mowa w pkt 1/2/3* w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma, spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania (art. 64 § 2 k.p.a)

Źródło
Opublikowano: 2017-09-15 12:49:35