Państwowa Inspekcja Pracy – w boju codziennego życia od. 1593. W poprzednim odcinku PIP nie chciał odpowiedzieć na proste pytanie pracownika, który zwrócił się o poradę ws. prawa do urlopu, bo pracownik nie podał w mailu swojego adresu zamieszkania. W kolejnym odcinku poznański PIP otrzymaniu tego adresu (podobnie jak samego zapytania – mailowo) poczynił co następuje:
1. nadał sprawie sygnaturę,
2. sporządził pismo (w dwóch kopiach) o swojej niewłaściwości miejscowej do udzielenia porady i zaadresował je do gdańskiego PIP i pracownika, który zapytał (mailem) o prawo do urlopu,
3. wydrukował dwa pisma, umieścił je w dwóch kopertach,
4. nadał Pocztą Polską i listem poleconym te pisma do gdańskiego PIP i pracownika,
5. teraz nad tym, czy pracownikowi można odpowiedzieć na maila będzie się głowił gdański PIP, nie wiadomo tylko, czy porady udzieli mailowo, czy też wyśle odpowiedź listem poleconym.

Czy życie nie byłoby prostsze, PIP sprawniejszy, a wykorzystanie czasu pracy urzędników bardziej racjonalne, gdyby można było temu biednemu pracownikowi odpisać mailem: tak, urlop się należy / nie, urlop się nie należy wraz z krótkim uzasadnieniem?


Źródło
Opublikowano: 2017-09-22 20:06:21