Tymczasem media poinformowały, że w 2023 "ruszą prace" nad linią kolejową, która połączy drugie pod względem w

Remigiusz Okraska:

Tymczasem poinformowały, że w 2023 "ruszą prace" nad linią kolejową, która połączy drugie pod względem wielkości miasto kraju z bardzo popularnym miejscem wypoczynku. Znaczy się z Zakopanem, czyli linię ogromnego corocznego przepływu podróżnych od wielu, wielu lat. Linia skróci trasę o 30 km, a czas przejazdu o niemal 2 godziny i ma sprawić, że ten ostatni wyniesie 1 godzinę i 50 minut. Jeśli, oczywiście, "prace ruszą" i gdy zakończą się, zapewne po siedmiu przesunięciach terminu, kiedyś tam. Czyli pewnie w okolicach 2030 r.

A dlaczego dopiero teraz zaczynają o tym myśleć i dlaczego dopiero wtedy zakończą, jeśli zakończą? Ano dlatego, że jeśli w tym kraju wydaje się grube miliardy na wylewanie kilku pasm asfaltu wraz z całą infrastrukturą, to jest to niezbędna inwestycja, niecierpiąca zwłoki, i przyszłościowa. A gdy na nieporównanie mniejszą skalę finansuje się kolej, to jest to dotowanie nierentownego dziadostwa i dalej. W tym przypadku i tak kolej ma szczęście, że połączy to, co połączy, więc może przynajmniej obejdzie się bez opowieści, że jest niepotrzebna oraz "z poprzedniej epoki".

A później w liberalnych stołecznych redakcjach, które przez dekady gardłowały za takim modelem "rozwoju", przeczytamy opowieść o tym, że ciemne polaczki jeżdżą dieslem i robią smog. Albo eko-panicza, który pracuje w domu i mieszka przy stacji metra i oznajmi nam z wyższością, że ma samochodu, bo to przecież rzecz niepotrzebna, w dodatku szkodząca bliźnim i matce ziemi.

Źródło
Opublikowano: 2020-06-06 15:26:56