Magdalena Biejat:


Remont linii średnicowej to wielkie przedsięwzięcie, które jest pokoleniową szansą dla Warszawy – ostatnie inwestycje na taką skalę miały miejsce w latach 60-tych XX w. To okazja na stworzenie sieci transportu integrującej linie kolejowe z transportem miejskim, usunięcie obecnie istniejących barier komunikacyjnych, integrację poszczególnych dzielnic, poprawienie warunków transportu i bezpieczeństwa dla pieszych i rowerzystów oraz stworzenie perspektyw dla rozbudowy sieci transportowej w przyszłości. Aby w pełni osiągnąć te cele, konieczna jest współpraca odpowiadających za inwestycję PKP z władzami Stolicy. Niestety warszawski ratusz wykazuje woli współpracy i wielokrotnie zrywał rozmowy w tej sprawie.

Dzisiaj wspólnie z Miasto Jest Nasze, Porozumieniem Dla Pragi oraz Razem w Warszawie wezwaliśmy PKP i władze Warszawy do współpracy w sprawie remontu linii średnicowej. Zapraszamy przedstawicieli warszawskiego ratusza i PKP do podjęcia konstruktywnych rozmów wraz z organizacjami społecznymi w formule okrągłego stołu. Liczymy na to, że taka forma zachęci wszystkie strony do dialogu i wykorzystania szansy, jaką jest przebudowa linii średnicowej. To już naprawdę ostatni moment.




Źródło
Opublikowano: 2021-10-22 16:22:49