Student Learning Time – Papers – OECD iLibrary

Fundacja Kaleckiego:

Niskie wyniki w międzynarodowych testach edukacyjnych często skłaniają rządy do wydłużania godzin nauki. Jednak to, co może wydawać się intuicyjnym lekarstwem na podnoszenie wyników, zamienione w politykę publiczną staje się nie bardzo drogie, ale też kompletnie nieskuteczne. Dlatego, że zazwyczaj zwiększa czasu, w trakcie którego uczeń jest zaangażowany. Siedmiolatki, które w szkolnej ławce wysiadują 1100 godzin rocznie nie mają lepszych wyników niż ich rówieśnicy, którzy spędzają tam dwa razy mniej czasu. Bo powyżej pewnego progu zależność między czasem spędzonym na lekcjach a wynikami jest w najlepszym wypadku bardzo słaba.

chodzi o wydłużanie godzin nauki lecz o lepsze użycie dobra rzadkiego jakim jest koncentracja. Jeśli interesują nas wspólne mianowniki najlepszych systemów edukacyjnych, zacznijmy ich szukać nie w liczbie godzin, lecz w prestiżu, jakim cieszy się zawód nauczyciela w danym społeczeństwie. O czasie jako krzywej malejących przychodów i o tym, jak budować system edukacji, który szanuje biologię człowieka – pisze Anna Gromada, analityczka Fundacji Kaleckiego i autorka publikacji OECD na temat czasu:
http://www.oecd-ilibrary.org/…/student-learning-time_5jm409…
#OECD #edukacja #politykapubliczna #fundacjakaleckiego

Student Learning Time – Papers – OECD iLibrary

This paper examines student learning time as a key educational resource. It presents an overview of how different OECD countries allocate instruction time. It

OECD,edukacja,politykapubliczna,

Źródło
Opublikowano: -02-10 16:20:00