Łukasz Najder:

"Broń atomowa Trzaskowskiego w sieci to mikrotargetowanie. Kiedy sztab Patryka Jakiego puszczał reklamy programowe „paląc” środki finansowe na dotarcie z przekazem, sztab kandydata opozycji odpalił największą w skali Europy (2 po USA) akcję mikrotargetowania (dotarcia do wyborców) za pomocą Facebooka. Jak pokazują zdobyte dane, Trzaskowski angażował i mobilizował wyborców schodząc nawet na poziom dzielnic. Kiedy kandydat Zjednoczonej Prawicy przekonywał „na ślepo” całą Warszawę, sztab Trzaskowskiego docierał do konkretnych grup wyborców. Kiedy sztab kandydata Zjednoczonej Prawicy marnował energię na akcje w niszowym serwisie Twitter, docierając do kilku tysięcy przekonanych wyborców, sztab Trzaskowskiego dociera do dziesiątek tysięcy mieszkańców stolicy za pomocą Facebook’a.

[…]

W maju prognozowaliśmy, że Rafał Trzaskowski będzie stosował w social media strategie Macrona, a Trumpa. Ten pierwszy położył nacisk na Facebooka, ten drugi na Twittera. Wybory pokazały, że sztab Trzaskowskiego perfekcyjnie opanował Facebooka i skutecznie walczy na Twitterze, a także narzucił komunikację w kanale YouTube. Manewr „szalonego Iwana” i maksymalna mobilizacja wyborców pokazały, że Rafał Trzaskowski i jego sztab przeprowadzili bardzo innowacyjną kampanię w social mediach, jednocześnie detronizując zwycięzców z 2015".

ANALIZA: Jak Trzaskowski wygrał „internety” w 21 dni ? – Polityka W Sieci

Analiza danych z social mediów wskazuje, że na ostatniej prostej sztab Rafała Trzaskowskiego zastosował manewr niczym radzieckie łodzie podwodne „Szalony Iwan”, który całkowicie zaskoczył zarówno konkurencję jak i obserwatorów oraz analityków sceny politycznej. Nawet sztab Prezydenta…

Źródło
Opublikowano: 2018-10-22 19:16:30