Paulina Matysiak:


Wbrew temu, co mówią rządzący dyskryminacja i przemoc, to podstawowe problemy naszego społeczeństwa. Dlatego należy pamiętać, że prowadzenie zajęć z zakresu edukacji antydyskryminacyjnej ma ogromne znaczenie dla zapewnienia prawdziwej kobiet i mężczyzn oraz skutecznego przeciwdziałania zjawiskom takim jak przemoc w rodzinie czy przemoc wynikająca z nierówności płci.

antydyskryminacyjna powinna być realizowana już w najmłodszych klasach szkoły podstawowej, bo to właśnie one są jednymi z pierwszych środowisk, w których młodzi ludzie kształtują swoje poczucie wrażliwości społecznej, uczą się poszanowania dla innych oraz reagowania na trudne sytuacje życiowe.

Wprowadzenie do programów nauczania treści dotyczących kobiet i mężczyzn, niestereotypowych ról społeczno-kulturowych, wzajemnego szacunku, rozwiązywania konfliktów w relacjach międzyludzkich bez uciekania się do przemocy jest obowiązkiem naszego państwa wynikającym z Konwencji Stambulskiej. Przypomnijmy, że zapisy tej konwencji powinny wejść w życie 1 sierpnia 2015 roku, czyli ponad 5 lat temu.

Te treści powinny być wdrażane na wszystkich etapach edukacji w formie dostosowanej do etapu rozwoju uczniów. Niestety pomimo podnoszonej od lat potrzeby uzupełnienia podstawy programowej o tematykę praw człowieka i równego traktowania, nic się nie zmienia. Postać ministra Przemysława Czarnka nie daje żadnej nadziei na pozytywne zmiany.


Źródło
Opublikowano: 2020-11-30 19:00:01