Maja Staśko:


Dziś odpoczynek. I taniec! Dziękuję bardzo za dresy od @nago_com, w których mogę spędzić tę sobotę (i wiele innych dni ?).

I kilka słów o transparentności: bo wszelkie współprace powinny być wprost opisywane. Obok jawności wypłat powinna być jawność reklam.

Nie dostałam pieniędzy za oznaczenie dresu na zdjęciu.

Firma napisała do mnie, że wspiera moją działalność. Zaproponowała, że prześle cztery wybrane przeze mnie produkty za darmo, a ja wrzucę je jako post i stories. Zgodziłam się, bo przejrzałam ubrania i zachwyciłam się nimi. Przeczytałam też o sposobie produkcji tych ubrań – i jest to etyczna produkcja.

Wciąż mam problem z reklamowaniem rzeczy i jeszcze nigdy – mimo iż miałam sporo takich ofert – nie zgodziłam się reklamować produktów za pieniądze. Jeśli nie byłyby to rzeczy, których na co dzień używam, nie czułabym, że to jest naprawdę polecanie produktu, tylko zarabianie przez oszustwo. Czułabym też, że muszę zbadać w tej firmie – bo ja mogę być dobrze traktowana, ale już magazynierzy niekoniecznie.

Zwykle zgadzam się na przesyłki książek od wydawnictw – ale też bez umowy, że polecę taką książkę, bo nie mam zamiaru polecać czegoś, co mi się nie spodoba. Rzadko polecam tu książki – bo rzadko coś mi się bardzo podoba, choć dużo czytam. Dzisiaj poleciłam książkę, którą dostałam od znajomych, nie od wydawnictwa ??‍♀️

Co do współprac z innymi firmami – dotychczas dostałam w prezencie gadżety erotyczne (za pokazanie na stories, pokazałam) i teraz te ubrania. I za każdym w takim momencie czuję, że prostu trzeba dużo o pisać o szczegółach – o warunkach takiej współpracy (czy pracy). Bo celebryci masowo tego nie robią. Nawet nie oznaczają, że produkt, który polecają, to reklama. Łamią prawo, ale to tak powszechne, że nikt tego nie ściga.

I to pp prostu wyjątkowo nieetyczne działanie: wykorzystywanie sympatii i autorytetu ludzi, żeby wielkie mogły więcej zarabiać. Podobnie jak używanie filtrów, by pokazać, jak krem wygładza skórę. To oszustwo.

Z tego powodu tym bardziej powinniśmy zachowywać jawność. Otaczamy się towarami – to nieuniknione. Ale oszukiwanie odbiorców juz nieuniknione nie jest. I z tym trzeba walczyć.






Źródło
Opublikowano: 2021-03-20 19:00:27