Nie zobaczycie tego w TVP Adrian Zandberg znów nie bierze jeńców! Polityka h

Adrian Zandberg:


Nie zobaczycie tego w TVP‼️ Adrian Zandberg znów nie bierze jeńców! 🔥 Polityka historyczna PiS-u jest WYKASTROWANA, a sam Baczyński miałby ubaw po pachy z ministra Czarnka! Dlatego nie zrobicie z niego ulizanego, bogojczyźnianego chłopca!


Źródło
Opublikowano: 2020-11-28 17:38:42

„Pakt senacki” KO i PiS. Głosowali ręka w rękę w sprawie restauratorów

Adrian Zandberg:

Dlaczego PO i PiS głosowały przeciw ochronie małych restauracji przed korpo-pośrednikami? Senator Platformy, p. Szejnfeld, odpowiedział na pytanie WPROST: otóż nawet teraz, w pandemii, nie widzą "poważnego zagrożenia dla interesu publicznego, aby państwo musiało podjąć interwencję", a jakiekolwiek działanie państwa "powinno być absolutną ostatecznością".

Myślę, że różnimy się głęboko w rozumieniu interesu publicznego. Pana senatora z Platformy zachęcam, żeby porozmawiał z ludźmi walczącymi o przetrwanie tych małych, osiedlowych knajpek. W wypowiedziach cytowanych przez "Wprost" pobrzmiewa religijny kult Abstrakcyjnego Wolnego Rynku. Tylko o jakim rynku mówimy, skoro aplikacje do zamówień to praktycznie oligopol?

Smutne, że znów na ołtarzu dogmatyzmu składa się ofiarę z ludzi.

https://premium.wprost.pl/…/pakt-senacki-ko-i-pis-glosowali…

„Pakt senacki” KO i PiS. Głosowali ręka w rękę w sprawie restauratorów

Senat odrzucił proponowaną przez Lewicę poprawkę do Tarczy 6.0. Głosujący w sobotę senatorowie opowiedzieli się przeciwko ustanowieniu górnej granicy prowizji, którą restauratorzy muszą oddawać aplikacjom służącym do zamawiania jedzenia. O tym, że firmy takie jak Uber Eats czy Glovo…

Źródło
Opublikowano: 2020-11-28 17:01:40

Dziś głosujemy nad kilkoma istotnymi ustawami. Głosuję:

Adrian Zandberg:

Dziś głosujemy nad kilkoma istotnymi ustawami. Głosuję:

🔴 PRZECIW likwidacji ulgi abolicyjnej dla osób pracujących poza Polską. Ta ulga faktycznie wymaga doprecyzowania, bo dziś bywa wykorzystywana w sposób nieuczciwy. Ale trzeba to rozwiązać tak, by nie uderzać w zwykłych pracowników. Dlatego głosuję, zgodnie z rekomendacją OPZZ, przeciw propozycji rządowej.

🟢 ZA skończeniem z przywilejami dla spółek komandytowych. To forma prawna, która jest wykorzystywana do unikania opodatkowania. Nie ma powodu, by traktować spółki komandytowe w sposób uprzywilejowany wobec przedsiębiorców, prowadzących zwykłą działalność gospodarczą.

🔴 PRZECIW obniżaniu CITu dla sporych firm. Z oczywistych przyczyn. Takie rozwiązanie oznaczałoby, że ciężar utrzymania budżetu byłby w jeszcze większym stopniu spychany na pracowników.

🟢 ZA premiami dla medyków. Ludzie, którzy walczą z epidemią, zasługują na docenienie ich pracy.

Adrian Zandberg, profile picture

Źródło
Opublikowano: 2020-11-28 15:20:30

Niestety, nie będzie ochrony małych restauracji przed wyzyskiem ze strony platfo

Adrian Zandberg:

Niestety, nie będzie ochrony małych restauracji przed wyzyskiem ze strony platform-pośredników. Platforma Obywatelska i PiS wspólnie odrzuciły w Senacie naszą poprawkę. Kilka międzynarodowych korporacji, które kontrolują polski rynek, będzie nadal mogło łupić gastronomię bez ograniczeń.

Można było skorzystać z doświadczeń innych krajów, pomóc ludziom, którzy są naprawdę w niewesołej sytuacji. Lokalne pizzerie i małe knajpki naprawdę nie powinny być drenowane przez gigantów, zwłaszcza teraz, kiedy walczą o zycie. Ale Senat zdecydował inaczej.

Szkoda. Można było coś zrobić naprawdę – a nie tylko w słowach – dla drobnych przedsiębiorców. Co kierowało Platfomą i PiSem? Serwilizm wobec ambasady USA? Chęć zrobienia dobrze wielkiemu biznesowi? Trudno mi znaleźć wytłumaczenie.

Dziękuję senatorom lewicy i niezależnym, którzy odważyli się postawić korporacyjnym interesom. Oby następnym razem się udało.

Adrian Zandberg, profile picture

Źródło
Opublikowano: 2020-11-28 12:46:41

! Zawsze po stronie pracowników! Jeśli zdrapiemy piękną, brokatową war

Adrian Zandberg:

!

Zawsze po stronie pracowników!

Jeśli zdrapiemy piękną, brokatową warstwę niskich cen w #blackfriday zobaczymy zaharowaną twarz pracownika. Dlatego popieramy akcję #MakeAmazonPay, czyli strajk pracowników Amazona. Ma on miejsce w aż 15 krajach, również w Polsce.

Nie ma zgody na obciążanie pracowników dodatkowymi obowiązkami bez możliwości premii. Zasługujecie na zapewnienie bezpieczeństwa, podwyżki i poszanowanie praw pracowniczych.

Amazon musi również osiągnąć zerową emisję dla dobra planety. Amazon musi płacić podatki w krajach, w których działa. Stać ich na to. Ale Jeffem Bezosem kieruje chciwość.



blackfriday,MakeAmazonPay

Źródło
Opublikowano: 2020-11-27 12:01:31

Lewica szykuje własny projekt ustawy o franczyzie! Krytykuje bierność rządu w tej sprawie

Adrian Zandberg:

Ważna inicjatywa Maciej Konieczny!

Mam nadzieję, że ustawa franczyzowa położy kres wykorzystywaniu ajentów przez wielkie sieci. Franczyzowa patologia doprowadziła już do setek ludzkich tragedii. Praktyki takie, jak drenowanie przy pomocy "kar umownych" czy windowanie przez sieci cen do kompletnie nierynkowego poziomu, powinny być zabronione. Czas zakazać tych oczywistych oszustw i nadużyć.

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/…/lewica-szykuje-wlasny-p…

Lewica szykuje własny projekt ustawy o franczyzie! Krytykuje bierność rządu w tej sprawie

Stworzenie projektu ustawy o franczyzie i wniesienie go do laski marszałkowskiej zapowiedział Maciej Konieczny, poseł Razem (klub Lewicy). Parlamentarzysta zapowiada, że jego ugrupowanie nie odpuści w kwestii uregulowania na poziomie ustawowym kluczowych elementów relacji między franczy…

Źródło
Opublikowano: 2020-11-26 21:38:18

Jackowski: minister Ziobro zwrócił uwagę na fakt, pod którym każdy może się podpisać

Adrian Zandberg:

Dziś w Fakty po Faktach rozmawiałem o groźbie weta budżetu UE. Czasami warto użyć weta. Gdyby pieniądze miały trafić do krajów bogatych, a do nas nie – wtedy byłoby warto się bić twardo. Ale o co rząd bije się dzisiaj? Żeby pan Ziobro obsadził kolegami kolejnych parę sądów? To ma być ta wartość, dla której ryzykujemy gospodarczą pozycję Polski?…

To weto nie ma sensu. Zresztą jeśli do tego dojdzie, to w Unii Europejskiej nikt raczej z tego powodu nie zapłacze. Jeśli nie będziemy uczestniczyli w Funduszu Odbudowy, to te środki weźmie ktoś inny. I za 5 lat ten ktoś będzie silniejszy, a my słabsi. Jeśli nie weźmiemy tych środków, a Niemcy je wezmą, to za 5 lat Polska będzie słabsza, a Niemcy silniejsze niż dzisiaj. Czy tego chce rząd?

Czeka nas kryzys klimatyczny. Potrzeba środków na przebudowę energetyki i na inwestycje publiczne, żeby wyjść z koronakryzysu. Po to jest Fundusz Odbudowy. Jeśli się sami z niego wypiszemy, to sami sobie zrobimy krzywdę.

https://tvn24.pl/…/budzet-ue-zapowiedz-weta-i-slowa-zbignie…

Jackowski: minister Ziobro zwrócił uwagę na fakt, pod którym każdy może się podpisać

Trzeba w negocjacjach być twardym, szczególnie w negocjacjach z Unią Europejską – powiedział w "Faktach po Faktach" senator Jan Maria Jackowski (PiS). Komentował negocjacje wokół budżetu UE i funduszu odbudowy oraz wypowiedziane w tym kontekście słowa ministra sprawiedliwości Zbigniewa Z…

Źródło
Opublikowano: 2020-11-25 21:55:19

Tego nie pokażą Wam w TVP! Bronimy małych restauracji! Nie pozwolimy korporac

Adrian Zandberg:


Tego nie pokażą Wam w TVP! Bronimy małych restauracji! Nie pozwolimy korporacjom łupić małych przedsiębiorców!


Źródło
Opublikowano: 2020-11-25 13:32:31

Zandberg: Korporacje bezwzględnie „wyciskają” małe restauracje, żądając wysokich prowizji od zamówień

Adrian Zandberg:

Walczymy dalej w Senacie o ochronę małych restauracji przed korporacjami-pośrednikami. Te firmy zdzierają nieprzyzwoicie wysokie prowizje, wykorzystując przewagę, którą daje im pozycja rynkowa. Czas, żeby państwo zadbało w tej branży o uczciwe zasady.

Wspólnie z senatorem Wojciechem Koniecznym z PPS przedstawialiśmy dziś w Senacie poprawkę, która skończyłaby z samowolą gigantów, ograniczając wysokość prowizji. Teraz ruch należy do senackiej większości.

https://www.bankier.pl/…/Zandberg-Korporacje-bezwzglednie-w…

Zandberg: Korporacje bezwzględnie „wyciskają” małe restauracje, żądając wysokich prowizji od zamówień

Wielkie korporacje bezwzględnie wyciskają małe restauracje, żądając wysokich prowizji od zamówień przez internet – mówił w Senacie poseł Lewicy Adrian Zandberg. Zapowiedział poprawkę do noweli ustawy covidowej ws. maksymalnej prowizji, którą pośrednicy mogliby pobierać od zamówień…

Źródło
Opublikowano: 2020-11-24 19:17:05

Świetna inicjatywa samorządu Dąbrowy Górniczej!

Adrian Zandberg:

Świetna inicjatywa samorządu Dąbrowy Górniczej!

115 lat temu, w listopadzie 1905 roku, robotnicy przejęli władzę w Zagłębiu. Od Zawiercia po Sosnowiec proklamowano wolność od carskiego ucisku, prawa socjalne i swobody obywatelskie. Pod zakazanymi przez zaborcę czerwonymi sztandarami szły masowe demonstracje. Na kilka dni odrodziła się demokratyczna, niepodległa, sprawiedliwa społecznie Polska.

Dąbrowa Górnicza pamięta o swojej przeszłości. W rocznicę tamtych wydarzeń w przestrzeni miejskiej otworzono wystawę "Twarze Rewolucji 1905", upamiętniającą m.in. lokalnych przywódców Polskiej Partii Socjalistycznej. Miasto uruchomiło specjalny serwis edukacyjny (www.zaglebie1905.pl), zorganizowało upamiętniający rewolucję "Bieg Wolności", a także, jak widać na zdjęciu, wydało okolicznościowe koszulki

Rafał Trzaskowski, czy doczekamy się kiedyś podobnych działań Ratusza w Warszawie? Nasze miasto także zapisało w 1905 roku piękną kartę w swojej wolnościowej historii. Warto ją przypomnieć!


Źródło
Opublikowano: 2020-11-23 19:19:17

Wyzyskują i kurierów, i restauratorów. W pandemii pieniądze płyną do Ubera, Wolta czy Pyszne.pl, nie do polskiej gastronomii

Adrian Zandberg:

Od każdego zamówienia platformy pobierają 30 czy nawet 40 proc. ich wartości. Kurierzy dostają z tego grosze. Małe knajpki płaczą i płacą, bo nie mają wyjścia. To oligopol, który wykorzystuje słabszych. Dziś w Wyborczej duży tekst red. Adriana Rozwadowskiej o patologicznej sytuacji w dotkniętej lockdownem gastronomii i o naszej propozycji maksymalnych marż dla platform-pośredników. A także o bardzo ciekawych, spółdzielczych inicjatywach, które chcą przełamać monopol korporacji.

"Kwestię wysokich marży platform poruszyła też w ubiegłym tygodniu w Sejmie Partia Razem. Domaga się ustalenia przez państwo maksymalnych prowizji, jakie Uber Eats, Glovo czy Pyszne.pl mogłyby pobierać od restauracji, i złożyła w tej sprawie projekt poprawki do procedowanej właśnie "tarczy 6.0". Wzorem mają tu być miasta w Stanach Zjednoczonych, gdzie lokalnie ogranicza się maksymalną marżę, np. w Nowym Jorku wynosi 20 proc., a w Los Angeles – 15 proc.

– Dla małych knajpek zamówienia z internetu stały się ostatnią deską ratunku. Problem polega na tym, że rynek dostaw opanowało kilka międzynarodowych drapieżnych korporacji. Ci pośrednicy pobierają gigantyczne prowizje, mali się na to godzą, bo praktycznie nie mają wyboru. Trzeba to nazwać: to jest wyzysk. Teraz, w pandemii, widać, że ten rynek zdziczał – mówił Zandberg. – Państwo może ochronić gastronomię przed międzynarodowymi korporacjami, musi po prostu wyznaczyć maksymalne marże dla pośredników. Przygotujcie się tylko duchowo, że jeżeli byśmy je przyjęli, to znowu zadzwoni pani ambasador Mosbacher i trzeba będzie umieć jej powiedzieć: „nie”. Amerykanie sami lokalnie wprowadzają takie rozwiązania, więc może to doda wam odwagi – dodał".

https://wyborcza.biz/…/7,159911,26528002,wyzyskuja-i-kurier…

Wyzyskują i kurierów, i restauratorów. W pandemii pieniądze płyną do Ubera, Wolta czy Pyszne.pl, nie do polskiej gastronomii

Od każdego zamówienia platformy dostarczające posiłki z restauracji pobierają 30 czy nawet 40 proc. ich wartości. Restauratorzy płacą, bo nie mają wyjścia. Kurierzy kombinują, jak zarobić minimum. Kilku z nich postanowiło stworzyć platformę spółdzielczą, która w przeciwieństwie d…

Źródło
Opublikowano: 2020-11-23 11:46:39

Za pandemię i kryzys płacą najsłabsi – pisze Adrian Zandberg

Adrian Zandberg:

Magiczna pompka Pana Kleksa przyłożona do jakiegokolwiek przedmiotu powiększała jego rozmiary. W ten sposób Pan Kleks powiększał kolację albo tramwaj, tak żeby pomieścić w nim wszystkich uczniów. Pandemia podziałała na nasze życie trochę jak taka magiczna pompka. Niestety, napompowała przede wszystkim problemy. Kulejąca ochrona zdrowia pod presją całkowicie się posypała. Na śmieciowym rynku pracy ludzie z dnia na dzień potracili środki do życia. Przeładowane szkoły szybko stały się ogniskami epidemii. A na koniec, w kwarantannie, Polacy bardziej boleśnie niż zwykle odczuli ciasnotę swoich mieszkań.

To samo dzieje się na rynku. W kryzysowych warunkach nasila się brzydka cecha naszej gospodarki: mali stają się coraz słabsi, a korporacje – coraz silniejsze. W Superaku piszę w tym tygodniu o gastronomii – i o naszych propozycjach, jak bronić w tej branży małych przed bezwzględnością gigantów.

https://www.se.pl/…/za-pandemie-i-kryzys-placa-najslabsi-pi…

Za pandemię i kryzys płacą najsłabsi – pisze Adrian Zandberg

Pamiętacie państwo magiczną pompkę Pana Kleksa? Przyłożona do jakiegokolwiek przedmiotu powiększała jego rozmiary. W ten sposób Pan Kleks powiększał kolację alb…

Źródło
Opublikowano: 2020-11-21 15:41:11

Wiecie ile zarabiają pracownicy socjalni w Holandii? 114% średniej krajowej. A w

Adrian Zandberg:

Wiecie ile zarabiają pracownicy socjalni w Holandii? 114% średniej krajowej. A w Polsce? Jedynie 63%! Płace pracowników socjalnych w Polsce należą do najniższych w Europie. Gorzej jest tylko na Białorusi.

Dziękujemy za Wasz codzienny wysiłek, podziwiamy Was i szanujemy. W państwie rządzonym przez lewicę Wasza praca będzie doceniana i godnie nagradzana.


Źródło
Opublikowano: 2020-11-21 12:13:07

Adrian Zandberg:




Źródło
Opublikowano: 2020-11-20 21:37:43

Mali restauratorzy: Łupią nas wielkie korporacje! Zandberg: Nie pozwolę na to!

Adrian Zandberg:

Mali restauratorzy: Łupią nas wielkie korporacje! Zandberg: Nie pozwolę na to!

Zamknięte lokale, straty liczone w tysiącach i brak planów na przyszłość. To rzeczywistość, z jaką zmagają się od kilku miesięcy restauratorzy w Polsce. Jakby tego było mało, teraz, gdy mogą sprzedawa…

Źródło
Opublikowano: 2020-11-20 14:57:35

"Fakt" zebrał głosy ludzi, którzy prowadzą małe knajpki. Odzew jest je

Adrian Zandberg:

"Fakt" zebrał głosy ludzi, którzy prowadzą małe knajpki. Odzew jest jednoznaczny: "Łupią nas wielkie korporacje! Dlatego popieramy projekt Adriana Zandberga".

Ten zdziczały rynek trzeba ucywilizować. Dojenie małych knajpek przez korpo-pośredników, wykorzystywanie ich trudnej sytuacji jest nie fair.

Wczoraj w nocy moja poprawka padła w Sejmie, ale walczymy dalej! Złożymy ją ponownie w Senacie.


Źródło
Opublikowano: 2020-11-20 09:23:34

Posłowie Razem bronią protestujących Magdalena Biejat i Marcelina Zawis

Adrian Zandberg:


Posłowie Razem bronią protestujących

Magdalena Biejat i Marcelina Zawisza wraz z grupą protestujących zostały otoczone na placu Powstańców Warszawy


Źródło
Opublikowano: 2020-11-18 21:46:18

Lewica chce, by Uber Eats, Glovo i inni dostawcy pobierali niższe prowizje. „To wyzysk”

Adrian Zandberg:

Lewica chce, by Uber Eats, Glovo i inni dostawcy pobierali niższe prowizje. „To wyzysk”

Wolt, Glovo, Pyszne, Uber Eats i inne aplikacje dowozowe pobierają od restauracji prowizje w wysokości nawet 30 proc. Partia Razem domaga się wprowadzenia regulacji, które zmniejszyłyby te marże, prze…

Źródło
Opublikowano: 2020-11-18 19:28:29

Razem chce obniżyć prowizje Glovo, Uber Eats i innych dostawców

Adrian Zandberg:

Dziś wielu ludzi zamawia pizzę z myślą o tym, żeby wesprzeć lokalną pizzerię, pomóc jej przetrwać. Tymczasem duża część kwoty, którą widzimy na rachunku, płynie nie do pizzerii, ale konta korporacji. Na tym rynku dobrze widać, jak często największym wrogiem drobnych przedsiębiorców jest wielki biznes. Państwo powinno zadbać o uczciwe zasady gry i ograniczyć marże platform-pośredników. Teraz, w pandemii, kiedy małe, lokalne knajpki mają nóż na gardle, widać to szczególnie jasno.

https://www.rp.pl/…/311189904-Razem-chce-obnizyc-prowizje-G…

Razem chce obniżyć prowizje Glovo, Uber Eats i innych dostawców

Adrian Zandberg wprost nazywa w sejmie prowizje firm zajmujących się dostawami „wyzyskiem" i wzywa rząd do odwagi.

Źródło
Opublikowano: 2020-11-18 17:16:50

Rząd mówi, że chce pomóc gastronomii. Lewica ma w takim razie praktyczną propozy

Adrian Zandberg:


Rząd mówi, że chce pomóc gastronomii. Lewica ma w takim razie praktyczną propozycję.

Dla małych knajpek zamówienia z internetu to ostatnia deska ratunku. Niestety, rynek dostaw opanowało kilka drapieżnych korporacji. Ci pośrednicy pobierają obscenicznie wysokie prowizje. Mali się na to godzą, bo nie mają wyboru. Nazwijmy to wprost: to jest wyzysk. Silni wyzyskują słabych. Teraz, w pandemii, widać, jak bardzo ten rynek zdziczał.

Państwo może chronić polską gastronomię przed korporacjami. Trzeba po prostu wyznaczyć maksymalne marże dla pośredników. Taka zasada działa lokalnie w Nowym Jorku, w Filadelfii czy w San Francisco. Proponuję: wprowadźmy ją także u nas.

Nasze rozwiązanie nie kosztuje budżetu państwa ani złotówki. Ale – uczciwie mówię – trzeba będzie się postawić paru możnym, więc pewnie znowu zadzwoni do was pani ambasador Mosbacher. Przypominam, Amerykanie sami wprowadzają podobne zasady u siebie. Może to doda wam odwagi, której wyraźnie wam ostatnio brakuje.

Poprawka leży na talerzu, podajemy ją rządowi za darmo i bez prowizji. Po prostu ją wprowadźcie.


Źródło
Opublikowano: 2020-11-18 13:37:46

Dziś Sejm!

Adrian Zandberg:

Dziś Sejm!

W końcu, po wielu tygodniach, parlament zajmie się pomocą dla ludzi dotkniętych lockdownem. Idziemy na posiedzenie z propozycjami poprawek.

➡️ Dla małych knajpek zamówienia z internetu to ostatnia deska ratunku. Niestety, rynek dostaw opanowało kilka drapieżnych, międzynarodowych korporacji, które ściągają obscenicznie wysokie prowizje. Mali się na to godzą, bo nie mają wyboru. Zaproponujemy mechanizm, żeby ograniczyć ten wyzysk.

➡️ Chcemy też rozszerzyć listę branż, które mogą skorzystać z pomocy. Rząd pominął wielu ludzi, którzy są teraz w kłopotach – np. przewodników turystycznych. Oni też muszą jeść i zapłacić czynsz za mieszkanie. Chcemy, żeby objęły ich programy wsparcia.

A przed obradami posiedzenie Rady Ochrony Pracy. Pamiętacie Państwo sprawę maszyniarek że Szczecina, o której pisałem kilka tygodni temu? Pracodawca zostawił bez grosza i nie wydał nawet dokumentów pracowniczych. Dziś sprawą zajmie się zespół skargowy ROP.


Źródło
Opublikowano: 2020-11-18 09:15:28

Podczas gdy minister Gliński i jego resort w czasie pandemii: Przyznają setki

Adrian Zandberg:

Podczas gdy minister Gliński i jego resort w czasie pandemii:
❌ Przyznają setki tysięcy złotych najbogatszym komercyjnym muzykom, menedżerom czy firmom, które nigdy nie wydały ani grosza na wydarzenie kulturalne, ale mają odpowiedni kod PKD;
❌ Unieważniają te decyzje pod wpływem krytyki,
tysiące twórców i twórczyń od wiosny ledwie wiąże koniec z końcem.

Od marca przedstawiamy ministrowi Glińskiemu nasze propozycje rozwiązań dla osób związanych z kulturą.
Jak powinien wyglądać ten system – co zawierać i jakie powinny być jego priorytety?
Przede wszystkim:
✅ Wsparcie dla twórców i osób zatrudnionych w kulturze powinno być przyznawane nie na podstawie grantów czy rekompensaty „utraconych… More

Źródło
Opublikowano: 2020-11-16 15:49:43

Nasze propozycje pomocowe dla artystów i pracowników kultury. Wsparcie musi b

Adrian Zandberg:

Nasze propozycje pomocowe dla artystów i pracowników kultury.
Wsparcie musi być kierowane do ludzi, którzy naprawdę go potrzebują. Wielu z nich po prostu nie ma za co żyć. To, co zaproponował rząd – obsypanie pieniędzmi celebrytów-milionerów i granty dla firm, które często nie mają wiele wspólnego z kulturą – mija się z celem.

Podczas gdy minister Gliński i jego resort w czasie pandemii:
❌ Przyznają setki tysięcy złotych najbogatszym komercyjnym muzykom, menedżerom czy firmom, które nigdy nie wydały ani grosza na wydarzenie kulturalne, ale mają odpowiedni kod PKD;
❌ Unieważniają te decyzje pod wpływem krytyki,
tysiące twórców i twórczyń od wiosny ledwie wiąże koniec z końcem.

Od marca przedstawiamy ministrowi Glińskiemu nasze propozycje rozwiązań dla osób związanych z kulturą.
Jak powinien wyglądać ten system – co zawierać i jakie powinny być jego priorytety?
Przede wszystkim:
✅ Wsparcie dla twórców i osób zatrudnionych w kulturze powinno być przyznawane nie na podstawie grantów czy rekompensaty „utraconych… More

Adrian Zandberg, profile picture

Źródło
Opublikowano: 2020-11-16 15:46:43

Równo 10 lat temu gospodarka miała otrzymać potężny cios. Organizacje biznesowe

Adrian Zandberg:

Równo 10 lat temu gospodarka miała otrzymać potężny cios. Organizacje biznesowe i eksperci (ci od mantrowania "podatki źle, regulacje źle") zapowiadali falę bankructw i skok bezrobocia. Dzięsiątki tysięcy ludzi miały stracić pracę. Ewa Kopacz i Krzysztof Bosak protestowali przeciwko zamachowi na wolność. Media były pełne materiałów o tym, jaki to zły, nieprzemyślany projekt, który pogrąży gastronomię.

A potem zakaz palenia w knajpach wszedł w życie. I oczywiście nic z tego, czym straszyli, się nie wydarzyło.

Warto o tej historii pamiętać, kiedy następnym razem zobaczycie Państwo eksperta, przekonującego, że obniżka CITu zapewni eldorado, a prawo pracy to przeżytek PRL. Medialni eksperci to bardzo często lobbyści. Nie obwieszczają prawdy objawionej, nie mają wyjątkowej wiedzy. Mają za to telefony do wydawców. Płacą im za to, żeby przepchnąć rozwiązania, które są w interesie ich klientów. Są w tym dobrzy – niestety, często ze szkodą dla ogółu.

Adrian Zandberg, profile picture

Źródło
Opublikowano: 2020-11-15 21:31:47