Paulina Matysiak:


🚈 Podczas konferencji “Zielony Ład dla Polskiej Kolei” członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz zadeklarował, że ambicją narodowego przewoźnika jest bycie pierwszym przewoźnikiem neutralnym dla klimatu.

Oznacza to wprowadzenie tzw. mechanizmu “ekologicznego offsetu”, czyli ponoszoną przez pasażerów, dobrowolną opłatę za generowany przez pasażera ślad węglowy.

Pieniądze uzyskane z tej opłaty miałyby zostać przekazane Lasom Państwowym na zasadzenie nowych gatunków drzew.

Idea tego rozwiązania wydaje się być bardzo ciekawa – dlatego poprosiłam i Środowiska o doprecyzowanie kilku kwestii:

– czy na bilecie PKP Intercity będzie informacja o śladzie węglowym, jak to będzie wyliczane i kiedy miałaby ruszyć taka opłata,

– ile może wynosić,

– o roczny szacunek wpływu na rzecz Lasów Państwowych,

– gatunki drzew, które mogłyby zostać zasadzone z pieniędzy przekazanych przez PKP Intercity,

– czy wpływy z opłat będą podlegać regionalizacji np. wpłaty dokonane w województwie łódzkim będą przeznaczone na zasadzenia w województwie łódzkim itp.,

– oraz o to, czy opłata przekazana przez PKP Intercity zostanie wykorzystana również na utrzymanie i opiekę nad sadzonkami.


Źródło
Opublikowano: 2021-03-28 09:00:00