Razem Wrocław:

[ad_1]
APELUJEMY DO PREZYDENTA WROCŁAWIA W SPRAWIE BILETÓW MPK W KOLEI

Od 2013 roku pasażerowie i pasażerki wrocławskiego MPK mogły w ramach biletów korzystać także z połączeń Polregio i Kolei Dolnośląskich w granicach miasta. Umowa ta jednak wygasa wraz z końcem czerwca, strony nie były w stanie się porozumieć. Dlatego apelujemy do prezydenta Wrocławia, Jacka Sutryka (Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk), aby znalazł sposób, by takie korzystne rozwiązanie mogło funkcjonować także w przyszłości.

Oto nasz komentarz, który pojawił się dzisiaj także w Gazecie Wyborczej (link w komentarzu):

Sprawna komunikacja zbiorowa nie bez powodu stała się symbolem nowoczesnych, przyjaznych ludziom i środowisku miast.

Rozładowuje korki na ulicach, ogranicza zanieczyszczania, przywraca centra miast pieszym i zapewnia równy dostęp do możliwości przemieszczania się mieszkańcom.

W dużych europejskich miastach kolej bardzo często stanowi nieodłączny element sieci komunikacyjnej. Wykorzystanie istniejącej infrastruktury kolejowej wydaje się oczywistym pomysłem i stanowi najbardziej efektywny sposób rozładowania ruchu drogowego. Berliński S-Bahn, S-tog w Kopenhadze i trójmiejska SKM to świetne przykłady zastosowania tej koncepcji w praktyce.

Wydawałoby się, że Wrocław, z istniejącą na jego terenie bogatą infrastrukturą kolejową, jest znakomitym kandydatem do stworzenia kolei miejskiej. Organizacje społeczne i indywidualni mieszkańcy od lat się o to upominają.

Do tej pory pojawiły się jedynie jaskółki nadziei, ale potencjał nadal pozostawał w dużej mierze niewykorzystany.

Zamiast doczekać się progresywnego kroku w kierunku pełniejszej realizacji koncepcji kolei miejskiej, władze Wrocławia pokazały, że nie zależy im nawet na utrzymaniu tego, co osiągnięto do tej pory.

Przez brak ugody z Kolejami Dolnośląskimi i Polregio, które do tej pory honorowały miejskie bilety okresowe Urbancard, władze Wrocławia utrudniły codzienne życie tysiącom mieszkańców, którzy korzystali z kolei w codziennych podróżach do mieście.

Po pierwsze, mieszkańcy Wrocławia oraz okolicznych gmin podróżujący po Wrocławiu na biletach Urbancard, będą płacić więcej za przejazdy. Po wtóre, będą musieli nabywać osobne bilety z różnych źródeł i posługiwać się nimi przy przejazdach, żeby móc skorzystać ze zróżnicowanych połączeń: miejskich i kolejowych.

Zamiast dbać o dostępność i efektywność komunikacji miejskiej, a także zachęcać mieszkańców do korzystania z niej, władze Wrocławia podjęły właśnie zupełnie niezrozumiałą decyzję, która w efekcie pogarsza jakość życia w mieście dla wszystkich


[ad_2]

Źródło
Opublikowano: 2021-05-15 11:01:00