Paulina Matysiak:


馃帴馃帣馃摪 26 lat temu przedstawiciele najwi臋kszych polskich sp贸艂ek medialnych i stowarzysze艅 podpisali Kart臋 Etyczn膮 Medi贸w, kt贸rej inicjatorem by艂o Duszpasterstwo 艢rodowisk Tw贸rczych.

Sama Karta zosta艂a opracowana przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich i to r贸wnie偶 z ich pomys艂u 29 marca 1995 r. w ramach Konferencji Medi贸w Polskich powsta艂a Rada Etyki Medi贸w. Tego dnia r贸wnie偶 zaprezentowano 7 zasad, kt贸rymi powinny kierowa膰 si臋 media:

1. Zasada prawdy

2. Zasada obiektywizmu

3. Zasada oddzielania informacji od komentarza

4. Zasada uczciwo艣ci

5. Zasada szacunku i tolerancji

6. Zasada pierwsze艅stwa dobra odbiorcy

7. Zasada wolno艣ci i odpowiedzialno艣ci

Pomi臋dzy 2011 a 2013 rokiem m.in. TVP, Polskie Radio i Polsat wyst膮pi艂y z Konferencji.

W 2015 r. zarejestrowano na nowo Organizacj臋 Konferencji Medi贸w Polskich.

Cho膰 艂amanie tych zasad Karty Etycznej Medi贸w jest pozbawione sankcji i kierowanie si臋 tymi zasadami ma znaczenie wy艂膮cznie honorowe, uwa偶am, 偶e to dobrze, 偶e istniej膮 og贸lne zapisy tego, czym powinny si臋 kierowa膰 i, 偶e istnieje organ je nadzoruj膮cy. Szkoda, 偶e przez lata odchodzi艂y z niej r贸偶ne organizacje i instytucje, kt贸re mi臋dzy innymi uwa偶aj膮, 偶e wsp贸lne zrzeszenie w Konferencji Medi贸w Polskich jest zb臋dne.

Wymienione zasady wydaj膮 si臋 oczywiste. Prawda, odpowiedzialno艣膰, czy szacunek s膮 podstawami wsp贸艂egzystencji w spo艂ecze艅stwie. Ale czy pomagaj膮 np. w pozyskiwaniu wyborc贸w?


殴r贸d艂o
Opublikowano: 2021-03-23 15:42:58