Paulina Matysiak:


Z mediów dotarła do mnie niepokojąca informacja na temat sposobu prowadzenia zajęć w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Niesłyszących w Poznaniu.

uczęszczających tam skarżą się, że większość pracujących tam nauczycieli nie jest zupełnie przygotowana do nauczania osób niesłyszących lub niedosłyszących, które posługują się polskim językiem migowym (PJM).

Nauczyciele nie potrafią posługiwać się PJM lub znają go na poziomie podstawowym, co nie wystarcza, aby w sposób zrozumiały wyjaśnić zagadnienia omawiane na lekcji. Wielu z nich używa systemu językowo-migowego (SJM), który dla posługujących się PJM jest również niezrozumiały. W szkole brakuje tłumacza polskiego języka migowego, który towarzyszyłby podczas lekcji nauczycielom nieposługującym się polskim językiem migowym.

Podjęłam interpelację u Ministra Edukacji i Nauki, w której pytam między innymi o standardy kształcenia osób głuchych i niedosłyszących, dlaczego w czasie prowadzenia lekcji nauczyciele nie posługują się polskim językiem migowym i o powód nietłumaczenia egzaminów na PJM.


Źródło
Opublikowano: 2021-05-29 09:00:03