Paulina Matysiak:

[ad_1]
8 lipca autobus wodorowy – Solaris Urbino 12 hydrogen – rozpoczął swój kurs w Koninie. Jest to pierwsza taka sytuacja w Polsce!

Jak poinformowała pani Marta Przerwa z Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koninie Sp. z o.o. (MZK) nowy pojazd przewoźnika będzie wykorzystywany na pięciu liniach i w dni powszednie autobus ma pokonywać około 300 km dziennie a w resztę około 200 km. Jego tankowanie ma odbywać się w stacji wodoru na terenie ZE PAK S.A. w Koninie.

Jak działa taki autobus? Jak możemy przeczytać bezpośrednio u producenta:
„Sercem wodorowego autobusu jest ogniwo paliwowe, które pełni funkcję miniaturowej elektrowni wodorowej na pokładzie pojazdu. Urządzenie działa na zasadzie odwróconej elektrolizy, wytwarzając prąd w trakcie użytkowania pojazdu. Jedynymi produktami reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie są ciepło oraz para wodna. Pojazd nie generuje więc absolutnie żadnych szkodliwych substancji. Energia elektryczna przekazywana jest bezpośrednio do układu napędowego. Dzięki tej technologii autobus na pojedynczym tankowaniu osiąga zasięg nawet kilkuset kilometrów.
Autobus wyposażony jest w małą baterię trakcyjną, która ma za zadanie wspomaganie ogniwa paliwowego w chwilach największego zapotrzebowania na energię. Bateria ładowana jest energią pochodzącą z wodoru oraz poprzez rekuperację z procesu hamowania. Jest też możliwość podładowania jej poprzez gniazdo plug-in. Uzupełnienie układu napędowego stanowi oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.”

Czy autobus wodorowy jest przyszłością transportu? Myślę, że tak!


[ad_2]

Źródło: Paulina Matysiak
Więcej w kategorii: Paulina Matysiak
Opublikowano: 2022-07-10 10:02:38